Sapientia

Individ– och verksamhetsutveckling

Tips för att lyckas när du arbetar med människor

| Inga kommentarer

Nedan finner du 8 stycken (lite längre) steg för att lyckas i ditt arbete med människor, oavsett om det handlar om ledarskap eller när du möter en kund eller är en god kollega. Vart och ett av stegen är viktigt för resultatet av de möten eller sammanhang du deltar i. Jag kommer att under åtta veckor, med början nästa vecka, förklara mer ingående vad varje steg innebär.

  1. Lär dig grunderna kring hur det fungerar när människor möts.
  2. Förstå vilken roll du spelar i det sammanhanget.
  3. Tänk igenom hur du vill agera i de sammanhang du befinner dig.
  4. Agera efter planen. Genomför det du planerat och var vaksam över vad som händer runt dig.
  5. Analysera vad som hände och justera dina insatser och ageranden.
  6. Utveckla och fördjupa dina kunskaper och erfarenheter.
  7. Fortsätt med ditt nya sätt att agera.
  8. Påminn dig själv (och de andra) om syfte och mål.

Kommentera och dela gärna!

Kommentera

Obligatoriska fält är märkta *.